Всяка предизборна кампания ражда своите плакатни легенди, плод на лош коафьор и стилист или на невъзможността на централата да роди нещо като смислен слоган, обаче избори 2021 предлагат много, много повече.
Ако можем да обобщим това, което имаме като реклами на кандидатите за нови народни представители, то може би би звучало по следния начин: „ако не е в носия, не е препасал пушка, или не е аватар - хич не ми го хвали“.
Отчаяната COVID ситуация, при която митингът е сведен до минимум, изисква отчаяни предизборни мерки и в резултат социалните мрежи изобилстват от клипове със съмнителна художествена стойност, но пък с несъмнена хумористична.
Да не бъдем голословни. Да започнем, разбира се, от българщината! От българската (и детска) армия:
В стилистиката на колегата си Милен Михов, Султанка Петрова е решила да замеси питка за Благовещение по носия. Защото всички знаем, че вкъщи не облечем ли носията, питката няма да втаса. А ако гостите не са препасали пушки, не ги пускаме да седнат на масата.
Да, на хореографа на ансамбъл „Българе“ Христо Димитров може и носията наистина да му приляга, но пък трудно бихме си го представили на депутатската банка в този вид:
Кандидатката Райна Иванова обаче е заложила на сигурното - както с носия, така и с... голи рамене.
А някои, като известната певица Поли Паскова, Агент Тенев или Искрен Пецов - са просто себе си:
Други, като Лъчезар Иванов, може би са се предоверили на фризьора.
А трети може би не са разбрали къде ще ги отведе предизборната обиколка днес.
Когато обаче автентичната българщина не помага, на ход са религиозните символи. Колкото повече, толкова повече (Мечо Пух).
Когато нито народната носия, нито всичките кръстове на врата не помагат, не ни остава друг избор, освен да се обърнем към „Мадър Раша“. Тук Светлана Шаренкова и Николай Малинов са в ожесточена конкуренция. За която Владимир Путин вероятно не е уведомен, ако не за друго - то поне ако иска да предяви претенции за авторски права върху собствения си лик.
Но ако всички изброени дотук поне са в собствения си образ и подобие, то следващите няколко кандидати са нещо като аватар. Или най-малкото - са трудно разпознаваеми дори за собствените си майки.
Следващото видео, в което Татяна Дончева чете стихотворение на Бойко Борисов на фона на танцуващо прасе, обаче не можем да ви го преразкажем. Нямаме чак такъв талант.
Но винаги може и по-зле - без никакъв талант. Ето ТУК
След всичко това обаче винаги е успокояващо да видиш познато лице.
Още по темата
- Димитър Маринов - главен герой в новата коледна реклама на "Амазон"
- "Възраждане", "Има такъв народ" и БСП са изхарчили най-много пари за реклама
- Кандидатите на Пеевски си "самодарили" 785 000 лв. "Евроком" най-предпочитана за предизборна реклама
- Депутати със стотици хиляди левове дарения за „Новото начало“ и „Възраждане“
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни