Стратегията на Yettel за устойчиво развитие получи най-високото отличие в конкурса ESG Awards на PwC. Усилията на оператора за изграждане на бизнес в баланс с бъдещето бяха оценявани по над 50 критерия, с което Yettel защити дългосрочния си ангажимент за устойчивост към своите клиенти, служители и околната среда.
„За нас е голямо щастие да получим признание в областта, която най-добре показва същността на една компания и пътя, по който е избрала да върви. В Yettel вярваме, че всичко в света трябва да съществува в баланс: с природата, с хората, в баланс с бъдещето ни. Посвещаваме тази награда на служителите на Yettel, които взеха присърце темата за устойчивото развитие и с много решителност сътвориха стратегия не с празни думи, а с конкретни измерими цели. Признанието тази вечер ни мотивира още повече да постигнем резултатите, към които се стремим, и така да променяме средата около нас към по-добро“, заяви Михаела Калайджиева, главен директор „Корпоративна политика“, която прие наградата на официална церемония по награждаване на победителите.
В ESG Awards на PwC България се включиха близо 70 компании, които прилагат ефективна ESG стратегия и предлагат иновативни продукти и услуги с положително въздействие върху околната среда и обществото. Отличията бяха присъдени в четири категории, като Yettel завоюва първото място сред телекомите в категория „Стратегия“.
Високото признанието идва малко повече от месец след като операторът обяви официално първия си доклад за устойчивост заедно с петгодишната си стратегия за устойчиво развитие. Тя е изградена върху четири основни стълба: грижа за околната среда, хора, развитие на технологиите за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. Във всяко едно от направленията компанията е заложила конкретни и измерими цели, с които да намали въздействието от дейността си и да постигне по-устойчиво бъдеще за своите клиенти, служители и за околната среда.
Един от акцентите сред таргетите на телекома е събирането до 2028 г. на поне 127 тона електронни отпадъци, които са най-бързо растящият поток от отпадъци в световен мащаб (statista.com). Сред целите, свързани с хората, е подобряване на баланса между мъжете и жените на технологични позиции в компанията. Телекомът не само поема ангажимента да реализира своите цели, но и си поставя като мисия да приобщи към въпросите за устойчивостта своите служители, потребителите си и обществото. Yettel планира да достига с полезна информация за устойчивия начин на живот до 2 500 000 души годишно, а хората в компанията да даряват по 1000 работни часа всяка година за екологични и социални каузи. Операторът е фокусирал усилия и във внедряването на иновации в технологиите, онлайн защитата, и развитието на 5G мрежата си, която да стане достъпна до 85% от населението в България до 2026 г.
Повече за доклада за устойчивост и стратегията за устойчиво развитие на Yettel можете да видите тук.
Още по темата
- Главчев се надява до края на годината да изпълним условията за еврозоната
- Парите по ПВУ може да прекъснат предизборната ваканция на парламента
- България е получила близо четвърт от средствата по Механизма за възстановяване и устойчивост
- Как темата за устойчивото развитие достига до 45% от населението на България?
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни