Новите леки коли и ванове в ЕС ще трябва да намалят със 100 процента емисиите си от 2035 г.
Страните членки (Съветът) одобриха днес регламента, установяващ по-строги изисквания за намаляване на емисиите от въглероден двуокис (СО2).
Решението бе взето от министрите на енергетиката на страните членки. България се въздържа заедно с Италия и Румъния, съобщиха източници от Съвета. Полша гласува „против“.
Това стана, след като Германия спечели дерогация за автомобили, движещи се със синтетични горива.
Това ще става постепенно. В периода 2030-2034 г. емисиите при новите коли ще бъдат намалени с 55%, а при новите ванове – с 50 процента. И в двата случая намаляването на СО2 е в сравнение с равнището от 2021 г.
От 2025 до 2029 г. ще функционира регулационен стимулиращ механизъм за автомобили с нулеви и ниски емисии. В неговите рамки ако един производител изпълнява определени критерии за продажбата на такива коли, той може да получи отстъпка и да има право на по-малко стриктни цели за СО2. Критерият е 25% за колите и 17% за вановете.
Мярката е част от пакета „Подготвени за цел 55“. Тази цел представлява набор от законодателни предложения за намаляване на емисиите на парникови газове в ЕС с поне 55% до 2030 г.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни