Първа българска компания се сдоби днес с изцяло електрически камион на Volvo. Калин Стойчев, собственик на "Финес-2", днес получи ключа на Volvo FE Electric 6x2. С него фирмата ще дистрибутира месо и месни продукти от Димитровград до София - с нулеви емисии и за по-малко пари.
"Вярвам в технологията и електромобилността от самото начало. Непрекъснато разширявам употребата на енергия от възобновяеми източници, както в производствената си дейност, така и за мрежата от зарядни станции, която е най-бързата зарядна мрежа в България, и по план трябва да надхвърли 100 локации през следващата година", коментира Стойчев.
Преди връчването на големия символичен ключ - и синя звезда заради доверието в една сериозна инвестиция - Volvo Truck представи своята визия за бъдеще на товарния транспорт с нулеви емисии.
На събитието присъстваха посланичката на Швеция Катарина Рангнит, зам.-министърът на транспорта Николай Найденов, представители на българския бизнес и медиите.
"За мен е удоволствие да представям тук Волво и шведската индустрия като цяло. Електрификацията е единственият път напред, единствения начин да изпълним целите на ЕС - 55% намаляване на емисиите до 2035-та, коментира Нейно превъзходителство Катарина Рангнит. - Естествено е да искаш да си част от иновацията, а не последния, който се включва към нея."
Така излиза и по-евтино, добави тя.
"В настоящия момент имаме ръст на автомобилните превози, те са част от замърсяването, затова и подкрепяме решението на Volvo да навлезе на българския пазар", отбеляза пък зам.-министърът Найденов.
В момента Volvo Trucks, подразделението за камиони на шведския автомобилен концерн, има над 1 милион камиона в движение, разкри управителят на "Волво Груп България" Фредрик Олсон. Производство е налице в 12 държави, компанията държи 32% от пазара в Европа. И камионите им с класически двигатели са сред най-икономичните в бранша.
А когато става дума за електрическите камиони, там Volvo е безспорен лидер - с цели 6 различни модела, компанията работи усилено да предостави всички опции за бизнеса, който има куража и средствата да мине към електромобили.
"До 2030 г. 50% от камионите, които Volvo ще продава, ще са изцяло електрически", отбеляза Олсон.
Първият електрически Volvo камион у нас е с два електрически мотора, с обща мощност от 225 кВт или 306 к.с. Има трансмисия с две скорости и максимален въртящ момент от 800 Нм. Захранен е от четири батерии, разположени от двете страни на шасито, с капацитет от 375 кВч. Товароносимостта е 26 тона, а пробегът е 500 км с едно зареждане - поне на хартия, това зависи много от товара, пътя и шофьора.
То ще се извършва в една от 70-те бързи зарядни станции на "Финес-2" - Fines Charging - с мощност от 120 до 300 кВт, разположени на стратегически локации по основните транспортни коридори в страната.
"Volvo Trucks България има ясни и амбициозни цели за устойчиво развитие и транспорт без въглеродни емисии, и сме изключително щастливи да имаме нашата „бяла лястовица“ в лицето на фирма Финес-2, с която споделяме общи ценности и визия за бъдещето. Това е една много добра първа крачка в посока на дългогодишно партньорство“, казва Иван Зънзов, директор продажби нови и употребявани камиони Volvo.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни