Можем ли да разпознаем кои песни ще станат хитове и кои - не? Прогнозите на музикални критици често са оборвани, но индустрията скоро ще има нов инструмент за целта - изкуствения интелект.
Това са демонстрирали учени от университета Клеърмонт-Градуайт в САЩ, които са обучили AI да разпознава парчетата, които могат да станат хитове - и са провели малък експеримент, за да докажат ефективността му, съобщи NewAtlas.
Експериментът е с малък брой участници - 33-ма доброволци на възраст между 18 и 57 години, които са чули едва 24 песни, подбрани от стрийминг услуга. От тях 13 са били "хитове" - с над 700 000 слушания в платформата, а останалите - "неуспешни".
Песните са били от различни жанрове, а доброволците не само са попълнили детайлна анкета след слушането, но е била отчитана и невронната им активност по време на експеримента. Именно психофизическата реакция е позволила от малка извадка да се изведе прогноза с висока точност.
Преди да се приложи алгоритъм с изкуствен интелект е тестван стандартен линеен статистически модел, който е идентифицирал хитовете с 69% точност. AI пък е отчел точност от 97,2%. Екипът учени е усложнил задачата, но AI моделът пак е постигнал 82% точност.
Това означава, че в близкото бъдеще музикалните продуценти ще могат да тестват нови песни и да разберат какъв е шансът им да станат популярни. Според авторите на изследването тази методология може да се ползва и в цялата индустрия за забавление - филми, сериали и друго съдържание.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни