Едно от най-ненавижданите нововъведения в автомобилите е все по-честата липса на физически бутони - множество от най-големите компании вместо това слагат големи екрани, чувствителни на допир, или такива повърхности. Още по-често това се случва при новите електромобили.
Германският концерн Volkswagen стана една от първите компании, която връща обратно физическите бутони в купето, показва новата концепция на електромобила ID.2all. Това е бъдещ сериен модел. А всъщност намерението за връщане на "доброто старо" бе заявено още в началото на тази година. Заради призиви на клиенти, в които VW реши да се вслуша. Това е свързано и с безопасността, освен с удобство.
Хаптичните бутони и тъчскрийновете станаха модерни по ред причини - изглеждат футуристично, нямат движещи се части, екраните могат да показва допълнителна информация. В добавка вече са и по-евтини. Но много шофьори недоволстват, защото физическата реакция на допир върху бутонен механизъм е много по-удобен начин да знаеш, че си натиснал каквото трябва. А докато караш не искаш да се разсейваш, гледайки по екрана или ослушвайки се за пиукане от таблета в средата на таблото.
От няколко години Volkswagen експериментира с този подход и на воланите. Това, според новия изпълнителен директор Томас Шафер, всъщност сериозно е навредило на репутацията на марката.
Затова в новите им автомобили отново личат физическите бутони - пак ще има голям таблет на таблото, но и старите "копчета" - за контрол на климатика, аудиото, и др.
Volkswagen е една от компаниите, в която усилено работят за създаване на електрически автомобил на всеки един модел в гамата - предизвикателство, за което не са необходими драми с бутони. VW също така работи по "масови" EV в своите марки - за суми от порядъка на 20-25 хиляди евро.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни