10 милиарда долара - толкова са похарчили за 2023 г. потребителите на платформата TikTok, съобщи Блумбърг.
С това китайското приложение за кратки видеа става рекордьор. И заема близо 16% от пазара на мобилни апликации, който възлиза на 64 млрд. долара.
Още по-впечатляващо постижение е фактът, че TikTok е безплатна платформа - приходите са от комисионните, които взима от създателите на съдържание и стриймъри. Потребителите гледат своите любимци на живо и даряват малки суми.
Разбира се, китайската компания ByteDance все още държи 80% от TikTok - макар да бе принудена да продаде част от платформата на американските Oracle и Walmart. Това означава, че лъвският пай от данъците подхранват режима на Китайската комунистическа партия.
Приложенията от този тип са вече по-популярни от мобилните игри - или поне ги бият по приходи.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни