Италианската компания за сладкарски изделия "Фереро" (Ferrero) обяви днес, че ще започне да предлага на пазара веган версия на лешниковата паста за мазане "Нутела" (Nutella) в няколко европейски страни, включително Франция, предаде Франс прес, на която се позовава БТА.
"Днес все повече и повече потребители избират да намалят или изобщо да не ползват продукти от животински произход, независимо дали поради диета или начин на живот", обяснява компанията в прессъобщение.
Представянето (на новата веган версия) ще се състои утре в Италия, Франция и в Белгия, съобщиха от Франс прес.
За да избегне всякакви съставки от животински произход, компанията "премахва млякото и добавя растителни съставки като нахут и оризов сироп" в своята рецепта, пише в прессъобщението.
"Фереро" уверява, че няма "никакъв компромис с вкуса".
Сладкарският гигант, който притежава и марките "Киндер" (Kinder), "Тик Так" (Tic Tac) и "Фереро Роше" (Ferrero Rocher), уточнява, че "продуктът не е за консумация от хора, алергични към млечни протеини, тъй като този продукт е произведен в предприятие, работещо с мляко".
Създадената преди 60 години лешникова паста "Нутела" се продава в традиционната си версия в близо 170 страни.
Появата на Nutella Plant-Based идва след година на значителен ръст на производството и 20 % увеличение на продажбите.
През Втората световна предлагането на какао става ограничено, което го оскъпява. Затова и производителите на шоколад търсят нови начини да правят продуктите си, използвайки съставки като лешници. Първото бурканче Nutella е продадено през 1964 г. в Пиемонт, Италия. Емблематичното лого на компанията се появява през следващата година, а лешниковата паста започва да се предлага и в Германия, Франция и Австралия.
Новият продукт има за цел да достигне до домовете на потребителите, които са най-вече флекситарианци и активно се стремят да намалят животинските съставки в диетата си. Смята се, че около 12 милиона души в Италия попадат в тази група.
Nutella Plant Based ще бъде насочен и към хората с непоносимост към лактоза, тъй като новата рецепта е само от растителни съставки. От Ferrero настояват, че вкусът ще остане същият.
Търговската марка Nutella Plant Based е била регистрирана през декември миналата година в Италия и Германия. Пазарът за вегани в Италия възлиза на около 680 млн. евро, от които продажбите на млечни алтернативи са за около 310,4 млн. евро, пише Евронюз.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни