След поредните промени в правилата на микроблогинг платформата X (някога Twitter), потребителите отново масово напускат, съобщи Digital Trends.
Последният повод за недоволство е новото правило за блокиране – въпреки че блокираните потребители не могат да взаимодействат с публикации, те все пак могат да ги виждат, което предизвика загриженост за сигурността и поверителността на акаунтите.
От това печели една от най-големите алтернативи на X - новата децентрализирана платформа Bluesky. Само за 24 часа тя добави 500 000 нови потребители. Приложението Bluesky е визуално почти идентично с класическия Twitter, но има различна философия, насочена към по-голяма автономия на потребителите, без централизирана модерация като в X.
След придобиването на платформата от Мъск през 2022 г., X е загубила над 30 милиона потребители. Още в първата седмица след сделката, над 1.3 милиона акаунта бяха изтрити или временно блокирани
През последните две години активността на платформата продължи да спада – публикациите на най-активните потребители намаляха с около 25%
Тези промени доведоха до спад не само в потребителите, но и в приходите на X. Платформата загуби почти половината от рекламните си приходи и голям брой ключови рекламодатели.
Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни