Пилотът на Ферари от Монако Шарл Льоклер спечели Гран При на САЩ във Формула 1, като направи страхотно състезание. Скудерията постигна двоен успех на пистата в Остин, като втори остана другият пилот на Ферари Карлос Сайнс от Испания. На подиума се качи и световният шампион Макс Ферстапен (Нидерландия, Ред Бул), съобщава БТА. Четири обиколки преди края той бе изпреварен от британеца Ландо Норис с Макларън, който финишира трети, но в крайна сметка бе наказан с пет секунди и отпадна извън тройката. Така Макс Ферстапен увеличи аванса си пред Норис в генералното класиране и вече има преднина от 57 точки.
На старта Ландо Норис тръгна много силно, но още в първия завой Макс Ферстапен го затвори, като двамата почти излязоха от пистата. От това се възползва Шарл Льоклер с Ферари, който се изстреля от четвърта позиция и излезе на първо място пред нидерландеца. Норис пък остана едва четвърти на старта, като бе изпреварен и от Ферарито на Карлос Сайнс.
Претенциите на Лардо Норис бяха, че маневрата на Ферстапен е била твърде агресивна и го е изкарала от трасето, като за стюардите остана да преценят дали болидът на нидерландския пилот също е напуснал очертанията на пистата.
Още в третата обиколка седемкратният световен шампион Люис Хамилтън с Мерцедес излезе от пистата на 19-ия завой в чакъла и бе принуден да напусне състезанието. Британецът загуби контрола върху болида си.
Постепенно Льоклер започна да увеличава аванси си начело на колоната с много уверено каране. В 19-ата обиколка той отвори разлика от повече от 8 секунди пред Ферстапен.
Стартиралият с наказание Джордж Ръсел от Мерцедес бе наказан с още пет секунди, заради това, че е принудил финландеца Валтери Ботас да излезе извън пистата.
След 20-ата обиколка Норис се качи на трето място и почна на топи разликата с втория Ферстапен. Шест обиколки по-късно Макс Ферспатен влезе в бокса за смяна на гуми и се върна на пистата на пета позиция, като бе изпреварен от двата автомобила на Макларън, както и от Карлос Сайнс. Веднага след това и Шарл Льоклер се прибра в бокса за смяна на гумите и се върна на пистата трети, като новият лидер в състезанието стана Ландо Норис, а след него бе съотборникът му от Макларън Оскар Пиастри. Двамата обаче не бяха спирали, а след като влязоха в пита за смяна на гуми, се върнаха на четвърто и пето място, съответно. Гумите на Норис бяха сменени за 2,2 секунди, но въпреки това излезе от бокса след големия си съперник в генералното класиране при пилотите Ферстапен.
Новата тройка на върха след 32-рата обиколка бе Шарл Льоклер, Карлос Сайнс и Макс Ферстапен.
Френският пилот на Алпин Пиер Гасли също получи наказание от 5 секунди, като същата санкция получи и японецът Юки Цунода.
Започна голяма битка за третото място между Ферстапен и Норис, като британецът постоянно стопяваше разликата и тя падна под две секунди в 41-вата обиколка. Британецът продължи да атакува и в някои завои бе на 10 метра зад Ферстапен. В 47-ата обиколка Ландо Норис опита атаки в няколко поредни завои, като двата болида бяха гума до гума, но Ферстапен избираше най-добрата линия и успя да се защити. Пет обиколки преди края на състезанието Норис успя в един завой да излезе пред Ферстапен, но нидерландецът бе в по-добрата позиция и в следващия завой си върна водачеството. В края на 52-рата обиколка Норис все пак успя да изпревари световния шампион, който опита контраатака, но остана на четвърто място. При изпреварването Норис бе извън пистата, като след това не върна позицията на Ферстапен и стюардите разследваха ситуацията. Ландо Норис бе наказан с пет секунди за излизането и остана извън тройката.
Първи точки спечели и новозеландският пилот на РБ Хонда Лиъм Лоусън, който завърши девети.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни