Популярността на видеата в Instagram вече има пряко влияние върху тяхното качество, съобщи TechCrunch. По думите на изпълнителния директор на платформата Адам Мосери, клиповете, които събират повече гледания, се показват с по-високо качество, докато по-слабо гледаните автоматично се предават с по-ниска резолюция. 

В интервю за The Verge, Мосери обяснява, че Instagram цели да показва "видеата с най-високо възможно качество", но ако определен клип не задържа зрителския интерес, платформата понижава качеството му, за да спести ресурси. Според него този процес е автоматизиран и прилага различни техники на кодиране, като най-високите настройки са резервирани за видеата с най-голям брой гледания.

Тази практика обаче предизвика сериозна дискусия в социалните мрежи, като критики дойдоха от различни потребители, някои от които описаха подхода като "истинска лудост". В отговор на тези коментари Мосери уточни, че решенията за качеството не зависят от ангажираността на отделните потребители, а се определят на базата на "обща оценка за популярност". Той допълни, че за видеа, генериращи висок интерес, се използва по-сложен и ресурсно-натоварен начин на кодиране.

Въпреки това мнозина смятат, че подходът на Instagram подсилва влиянието на вече популярните създатели на съдържание, тъй като техните видеа се показват в най-високата възможна резолюция, докато новите или по-малки профили остават на заден план. Според Мосери обаче, разликата в качеството не е толкова голяма, че да влияе на потребителската ангажираност и подчертава, че по-високото качество е по-важно за самите създатели, отколкото за обикновените потребители.

Новата политика на Instagram поставя въпроса дали и други платформи могат да предприемат подобни мерки за намаляване на трафика. Близо половин милион видеа се качват във Facebook всеки ден и над 3,7 млн. клипа - в най-голямата видеоплатформа YouTube. Много от старите видеа се пазят над десетилетие и разходите на големите платформи растат, така че те имат сериозна мотивация да намалят трафика.

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".