Rakuten Viber разширява своята платформа с цел подпомагане на малкия бизнес. След успешното внедряване в Гърция и Филипините, услугата за бизнес акаунти вече е достъпна и за българските предприемачи. Въвеждането на тази нова функция предоставя възможност на собствениците на малки бизнеси да развиват своята дейност, като използват силата на дигиталната комуникация.

С новите бизнес акаунти във Viber фирмите могат не само да изградят професионално присъствие, но и да увеличат своята разпознаваемост, продажби и връзка с клиентите. Това решение предлага богата гама от функции, които включват:

  • Публичен бизнес профил – лесно откриваем във Viber и интегриран в 1:1 чатове. Профилът съдържа ключова информация като работно време, уебсайт и допълнителни контакти.
  • Продуктов каталог – до 50 артикула или услуги, които могат да се рекламират директно.
  • Лесно откриване – потребителите могат да търсят бизнесите по име, описание, местоположение или категория.

Освен това, акаунтите предлагат уникални възможности за реклама и взаимодействие, включително споделяне на QR кодове, автоматизация на съобщенията и анализи за клиентското поведение.

Автоматизация и анализи за по-добра комуникация

С автоматичните отговори извън работно време и персонализираните поздрави бизнес акаунтите значително улесняват управлението на комуникацията. Инструментите за анализ предоставят информация за обхвата и ангажираността на клиентите, което подпомага вземането на стратегически решения.

„Малкият бизнес е гръбнакът на всяка местна икономика. С нашето най-ново предложение ние подкрепяме търговците, като им помагаме успешно да се ориентират в конкурентната среда на днешния дигитален пазар,” коментира Офир Еял, изпълнителен директор на Rakuten Viber.

„Чрез внедряването на удобна за потребителя платформа за самообслужване ние подпомагаме собствениците на бизнеси като им предоставяме достъп до дигитални инструменти, които отговарят на техните уникални нужди.“

90% от клиентите казват, че харчат повече пари за марки, които предлагат персонализирани преживявания, съобразени с техните предпочитания. Освен това, 88% от клиентите са по-склонни да се върнат при марка, която предлага добро обслужване на клиенти. Тъй като лоялните и завръщащи се клиенти са жизненоважни, особено за по-малките фирми, много от тях все повече търсят рентабилни начини за предоставяне на персонализация и обслужване.

В допълнение, Rakuten Viber отбеляза 65% увеличение на броя на новосъздадените бизнес акаунти в Гърция и Филипините от началото на годината.

Бъдещи планове и потенциален растеж

Въпреки че бизнес акаунтите стартират безплатно, Rakuten Viber планира да въведе и персонализирани платени планове с допълнителни функции. Услугата вече показва впечатляващи резултати, като 65% ръст в създадените акаунти в първоначалните пазари.

С тази инициатива едно от най-сваляните приложения в света затвърждава позицията си като иновативен играч в дигиталния бизнес сектор, насочен към подкрепа на малките компании и техните клиенти.