Дълго време символ на знание и авторитет, Енциклопедия Британика се адаптира към новите реалности на дигиталната ера и залага на изкуствения интелект. Според The New York Times, компанията, която през 2012 г. спря печатното издание на своите книги, може скоро да стане публична с оценка, доближаваща 1 милиард долара.

Исторически, „Британика“ беше най-старият непрекъснато публикуван енциклопедичен продукт на английски език, събиращ знания преди появата на Google или Wikipedia. Именно този наследен стандарт за качество е основен актив за компанията в епохата на AI, където модели като ChatGPT често грешат поради базата си от некачествени и невярни данни.

Днес освен онлайн версията на енциклопедията и речника Merriam-Webster, най-голямото перо на приходите на „Британика“ идва от образователен софтуер за училища и библиотеки. Тази платформа има амбицията да интегрира изкуствен интелект, за да персонализира обучението спрямо индивидуалните нужди на учениците – например чрез анализ на пропуските им в знанията и предлагане на материали за конкретни теми.

Главният изпълнителен директор на компанията, Хорхе Кауз, разказва за новия чатбот Britannica AI. Той предоставя проверена информация, базирана на двувековния опит на компанията. Подобни технологии вече намират приложение и в обслужването на клиенти.

Финансовите перспективи също изглеждат оптимистично: компанията очаква да удвои приходите си спрямо преди две години, достигайки 100 милиона долара.

За разлика от „Британика“, друга компания в образователната сфера – Chegg, бележи рязък спад. Причината? Студентите се ориентират към безплатните, но по-малко надеждни AI платформи като ChatGPT. "Британика" обаче има репутация за качество, ключова в епохата на AI.

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".