Министерство на образованието и науката изглежда твърдо решено да се въведе нов предмет в училище - "Добродетели и религия", но съдържаннието му все още е обвито в мъгла и съответно родителски притеснения. Опит да повдигне завесата е направила депутатката от "Продължаваме промяната-Демократична мъгла" Елисавета Белобрадова, която е задала въпрос към ресорния министър Даниел Вълчев "Кои са добродетелите и ценностите, които МОН признава и възнамерява да включи в учебната програма на горепосочения предмет?"

Най-активни в предложението за въвеждането на добродетелите и религията в клас са председателката на Съюза на българските учители - несменяемата Янка Такева и синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" - същият, който в момента се бори за отпадането на възможността родителите да освобождават децата си от училище в рамките на 15 дни за цялата година. Тази възможност бе въведена само преди година и половина след дългогодишно настояване от страна на родителите, като целта й бе при форсмажорни ситуации, като временно неразположение на детето например, то да остане у дома без да се налага висене пред лекарските кабинети.

Синдикатът отбелязва още в своя позиция, че въвеждането на нов учебен предмет "Добродетели и религия" се подкрепя от над 80% (не се почова от какво) в контекста на възраждане и формиране на истинска ценностна система в българското училище. Говори обаче само за "християнските добродетели". ("Килийните училища преди и по време на Възраждането са формирали и пазили българската писменост и вяра, а християнските добродетели са в основата на дефиницията за "добрия гражданин" в учебника "Гражданско учение" от 1942 г.).

Неяснотата около това ще се налага ли и на децата от други религии да изучават само "християнските добродетели", какво обхваща думата "добродетели", свещените книги ли ще се учат и пр., породи напрежение сред родителите.

В отговора си до Белобрадова просветният министър обяснява, че дискусиите продължават, като на 24 април предстои кръгла маса със заинтересованите страни. Посочва обаче, че темите във въпросното обучение ще са свързани с човешките взаимоотношения като "уважение, честност, приятелство, отговорност, както и с формирането на добродетели като състрадание, търпение, прошка, благодарност и солидарност". "Наред с това ще бъдат развивани и личностни умения като самоосъзнаване, самоконтрол и стремеж към добро".

"Ще се предоставя и информация за религиозни традиции и празници с образователна цел с оглед културна и историческа осведоменост."

От отговора пак не става съвсем ясно какво ще включва самата учебна програма, нито кои класове ще обхваща, но МОН поне говори за изучаване на религиозни традиции и празници с цел осведоменост. И в множествено число.

А как си представя министерството методиката на преподаване? -  Чрез дискусии, ролеви игри, решаване на казуси, творчески задачи, работа с текстове и образи, анализ на притчи и приказки, както и чрез насърчаване на самооценка и лична рефлексия".