За първи път през последното тримесечие на 2015 г. продажбите на смартчасовници са изпреварили тези на швейцарската часовникарска индустрия, показва анализ на компанията Strategy Analytics.

През посочения период в света са били продадени 8,1 млн. смарт часовници, докато броят на изтъргуваните швейцарски е бил 7,9 млн. Apple и Samsung са доставили осем от всеки десет джаджи.

 

Американските компании усилено инвестират в новата категория и компании като Fossil Group виждат в тях бъдещето си, пише Market Watch. През ноември м.г. Fossil придоби фирмата за носима електроника Misfit, като заяви, че през 2016 г. смята да пусне на пазара над 100 "свързани" продукта. Друга голяма компания от бранша на фитнес аксесоарите - Fitbit, през март ще пусне нова, по лека версия на своя смарт часовник Blaze.

Дори знаменитости се хвърлят в сектора, като тази седмица музикантът Уил.ай.ем (Will.i.am) от "Блек айд пийс" (Black Eyed Peas) показа своя нов смарт часовник, наречен Dial, който може да действа пълноценно и без да е свързан със смартфон.

Загубата на пазарен дял от швейцарските производители беше очаквана отдавна. Освен малкото местни смарт часовници, майсторите имат и проблем със скъпия франк, както и спадът на търсенето в Китай и Хонконг.