Идва лято и мнозина от трудещите се българи смятат да отидат я на море, я на планина. И да отседнат в хотел. Други пък ще бъдат от другата страна - като персонал на хотела. Тук не уточняваме дали колко от българите ще предпочетат евтиното, пияно и чалгизирано българско Черноморие, или ще предпочетат по-спокойна и хуманна обстановка в съседни нам държави.
И тук, и там обаче едни са почиващи, а други - персонал. Навиците на първите по правило винаги ядосват вторите. И обратното. Британският таблоид The Daily Mail, с помощта на данни от хотелиерските асоциации, състави списък на най-неприятните и дразнещи неща, които правят гостите, превръщайки иначе кроткия и дружелюбен персонал в свой враг. Ето го топ 10 на номерата, които ще вбесят хотелските труженици. (Само да не кажете, че ви съветваме да ги прилагате! А и прилагателното "дружелюбен" не приляга много на тукашния хотелиерски бизнес, така че умната.)
И така, в хотела ви ще бъдат щастливи и двойно признателни, ако вие престанете:
1. Пристигайки, войнствено да искате стаята си в 8 сутринта, когато регистрацията в хотела започва в 1 следобед.
Тук всичко е ясно.
2. Да бърборите непрестанно по телефона си по време на регистрацията.
А после, пропуснали най-важното покрай ушите си, да се оплаквате, че никой не ви е обяснил къде да паркирате и от колко до колко се сервира закуска.
3. Да смятате, че всеки от персонала е специалист по всичко.
Например: да се обръщате към бармана, който тъкмо съсредоточено друса шейкъра, с въпрос защо не се отваря вратата на стаята ви, е също толкова продуктивно, колкото да питате ключаря как се прави добро дайкири.
4. Да искате от хотелския мениджър да организира мероприятия по разни ваши поводи.
Пример: в чест на полувековния ви юбилей да помолите да оградят плажа за вас, за да си направите семейно парти с участието на цигански оркестър.
5. Да драматизирате дребни проблеми.
Например: пламенно да настоявате за незабавна смяна на батериите за телевизионното дистанционно, сякаш тяхното изтощаване е най-ужасното нещо, което се е случвало в живота ви.
6. Да плашите, че ще напишете лоши отзиви в интернет.
Такава заплаха не може да уплаши никой хотелиер. Най-малко пък по българското Черноморие.
7. През цялото време на почивката непрекъснато да си губите ключа за стаята и да искате резервен.
За вас най-вероятно ще остане само спомен като за "оня дребен крадец, любител на безплатни сувенири".
8. Да поръчвате храна от румсървиса в необичайни часове.
Това никого няма да ядоса, ако си платите за услугата "24-часов личен готвач".
9. Да се правите, че от телевизора в стаята ви не използван пакетът "Развлечения за възрастни".
Ами гледали сте порно - гледали сте. Всички гледат. Сега си признайте мълчаливо и плащайте.
10. На тръгване да оставите след себе си купища боклуци из цялата стая.
Празни бутилки от бира, кутии от пица, люспи от слънчоглед, използвани презервативи - и ругатните по ваш адрес са гарантирани.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни