Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще подпише утре, 27 ноември, договора за модернизация на ЛОТ 1 на железопътен участък Елин Пелин - Костенец. Това съобщиха днес от НКЖИ.
Стойността на договора за строителство е 498 800 012,00 лева без ДДС или за почти 600 млн. лв. с ДДС. Той ще бъде изпълняван от обединението с основно турско участие "Джен-Дуй ЖП Елин Пелин". Част от него е компанията Cengiz, която участваше в строителството на магистрала "Люлин". Фирмата има сериозен опит зад гърба си в местни проекти, а един от най-големите й беше участието в проекта за новото летище в Истанбул.
Отсечката е част от най-големия търг за реконструкция и модернизация на железопътни отсечки в страната - от Елин Пелин до Костанец. Ценовите оферти бяха отворени още през януари, когато дойде изненадата - всички български големи обединения, чести печеливши на поръчки по системата на БДЖ, подадоха по-високи оферти и така отпаднаха автоматично.
Целият ремонт от участъка от Елин Пелин до Костенец пък ще струва малко над един милиард лева и ще бъде финансиран Кохезионния фонд на ЕС чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Лот 2 в участъка от Вакарел до Ихтиман пък ще бъде изпълняван от италианско-български консорциум за цената от малко над 120 млн. лв. без ДДС. Строителството предвижда реконструкцията на път с дължина от 20 км и изграждането на допълнтелни 3 моста.
Третият участък - от Ихтиман до Костенец, ще бъде строен от консорциумът "Булрейл 2018" с участието на "Чайна Кънстракшън компани" и известната българска фирма "Трейс". Тяхната оферта предвижда цена от 283 млн. лв. без ДДС. Тук имаше известно забавяне при приемането на цената от НКЖИ, заради доста високата разлика с другите оферти. От консорциумът обаче защитиха сумата с обяснението, че 11-те км между двата града, ще бъдат изградени под земята, наличието на 8 тунела, както и 13 моста. Националната компания прие обясненията и даде поръчката.
Цялата идея на реконструкцията е да бъде възможно движение с до 160 км/ч на влаковите композиции на БДЖ.
Всичко това се случва на фона на идеята на министерството на транспорта да започне да погасява изключително високите дългове на железопътните дружества в страната. Така идеята е - първоначалното плащане по концесията на Летище "София", около 550 млн. лв., да бъдат използвани за такива плащания.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни