Имунизирането с ваксината „Ваксзеврия“ да продължи както и досега. То трябва да бъде с две дози, като втората се инжектира между 4 и 12 седмици след първата.
Препоръката е на Комисията за оценка на риска в областта на фармакологичната бдителност (PRAC) към Европейската агенция по лекарствахта (ЕАЛ). „Ваксзеврия“ се произвежда от британско-шведската компания „АстраЗенека“ и е новото име на познатата ни вече ваксина.
Комисията обсъди няколко варианта – по-голям интервал между двете дози, да не се прави втора инжекция изобщо или втория път да се поставя иРНК ваксина.
Не е имало достатъчно време на излагане и време за проследяване, за да бъде определено дали рискът от тромбоза с нисък брой тромбоцити в кръвта след втора доза ще бъде различен от този слез първата доза. На този етап или няма данни, или те не са достатъчни, за да бъдат променени настоящите препоръки.
От ЕАЛ изтъкнаха само, че повечето случаи се наблюдават при по-млади пациенти, отколкото при по-възрастни.
От PRAC използвали данни на Европейския център за профилактика и контрол на заболяванията (ECDC), както и на страните членки на ЕС. Целта била да се определи колко случая на хоспитализиране, настаняване в интензивни отделения или смърт би имало при различни възрастови групи в райони с висока, средна и ниска степен на зараза. След това бил установен броят на различните случаи, които ваксинирането би предотвратило.
Експертите от ЕАЛ повториха твърденията си от преди, че ползите от „Ваксзеврия“ са повече от рисковете.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни