
Tesla е изправена пред колективен иск в щата Калифорния, САЩ. Компанията на Илон Мъск изкуствено ускорявала изминатите километри, отчитани от одометъра (километража), с цел колите по-бързо да излизат от гаранция, съобщи Ройтерс.
Това позволява на Tesla да избегне разходи за ремонт, като същевременно увеличава приходите си от допълнителни услуги и разширени гаранции.


Ищецът в делото, Нири Хинтън от Лос Анджелис, твърди, че неговата Tesla Model Y от 2020 г., закупена през 2022 г. с пробег от 36,772 мили, е отчела 15% по-висок пробег от реално изминатото разстояние. Според него колата е отчела 72 мили (115 км) дневно, въпреки че той е шофирал не повече от 20 (32 км).
"Като обвързва лимитите на гаранцията и наемите с надутите километражи, Tesla увеличава приходите си от ремонти и принуждава клиентите да закупуват удължени гаранции преждевременно", се казва в жалбата.
Към момента Tesla не е коментирала официално случая. Компанията, базирана в Остин, Тексас, от години няма функциониращо медийно звено.
Cybertruck – технология или политически символ?
Паралелно с юридическите битки, Tesla и особено нейният нов модел Cybertruck стават обект на неочаквани обществени реакции. Миналата седмица в Тексас се проведе второто годишно събиране на собственици – Cybertruck Rodeo, което се превърна не само в шоу на иновации, но и във форум на разочарование.

"Знаех, че Cybertruck ще привлича погледи, но не очаквах да предизвиква омраза", написа в социалните мрежи Джон Кронин, един от организаторите, след като бил обиждан по пътя от Тексас до Плимут Рок.
Собствениците на Tesla споделят за враждебни реакции – средни пръсти, гневни погледи и дори обиди, насочени не към самата кола, а към Илон Мъск. Причината – неговите крайни позиции и работата му за Доналд Тръмп.
На Rodeo-то над 120 собственици на Cybertruck са се събрали в Гейтсвил, Тексас, където обаче демонстрации няма. И все пак настроението е мрачно.

Проблемите на Tesla не свършват с лошия имидж. Продажбите на компанията са в спад, а Cybertruck – обявен от някои анализатори за „пазарен провал“ – е натрупал около 200 милиона долара в непродадени бройки, по данни на Texas Monthly. Над 80 фирми са отказали да спонсорират събитието в Гейтсвил.
"Хората имат достатъчно усет, за да различават между CEO-то и продукта", казва Мат Холм, демократ и президент на Tesla Owners Club Austin. Той посочва Volkswagen като пример: "Името на марката идва от Хитлер, но никой не бойкотира Golf-а."

Германският автомобилен концерн в действителност е създаден от крило на Нацитската партия. Но това продължава само няколко години, а компанията бива възстановена след Втората световна война от британския военен инжерен Айвън Хърст. Днес пък е собственост на семейство Порше.
---
Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".

Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни