Българският телеком А1 предлага 20% компенсация от месечната такса на всички свои клиенти, изпитали затруднения при срива на услугите вчера, съобщиха от компанията.
Техническата авария засегна за няколко часа хора в цялата страна и зад граница, но проблемът е в следствие на два отделни инцидента - токов удар и пожар в електрическата мрежа в столицата.
По-рано през деня самозапалил се кабел в колекторска шахта до столичния бул. „Цариградско шосе“ в близост до сградата на ГДБОП остави хиляди в "Младост", "Дружба", "Полигона" и "Гара Искър" без ток.
Учудващо, през деня имаше друг интернет срив в целия свят без никаква връзка с този. Някои от най-големите световни медии, уеб форуми и магазини спряха за кратко сутринта в САЩ и Европа. Причината за това бе срив в клауд услугата Fastly, разпределяща съдържанието им в тези региони, но проблемът бе бързо отстранен.
А1 се извинява отново на клиентите си. Компенсацията може да бъде заявена на сайта на компанията тук. Информация за компенсацията е налична на сайта на компанията и е валидна за всички засегнати клиенти на домашен интернет и телевизия, които я заявят.
По-късно днес и "Булсатком" обяви, че ще компенсира абонатите си с пълен пакет програми за всяка събота и неделя през месец юни - и техните кабелни трасета пострадаха при пожара. Сателитната телевизия е възстановена за 4 часа, а пълните услуги цялата страна - 15 часа.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни