Многото закъснения на влакове са главната причина служебният министър на транспорта Георги Тодоров да смени ръководството на БДЖ, каза той пред БНТ тази сутрин.
По думите му от началото на годината са закъснели 4710 влака и е “занижена хигиена” във вагоните.
Новодоставените локомотиви “Сименс” не са дооборудвани със системи за безопасност, които допълнително ще трябва да се договарят и поръчват. Не са плащани инфраструктурни такси към “Национална компания железопътна инфраструктура” “поради липса на финансов ресурс”, каза Тодоров.
Той не каза никакви числа.
По думите му “стъпките, с които върви холдингът не са достатъчни”, за да си върне той конкурентоспособността, т.е. пътниците да се върнат към жп транспорта и той да привлича нови товари.
Министърът ще поиска БДЖ да предложи “такъв график за движение на влаковете, който да снижи закъсненията”, както и по-добро управление на финансовия ресурс.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни