Българска гражданка, живееща в Обединеното кралство, сподели в туитър какъв отговор получила от консулската служба на посолството ни в Лондон на въпрос как да регистрира новородено.

"Наведнъж" - само с една дума отговарят служителите от мисията ни, които всички български граждани издържат с данъците си, за да предоставят качествени консулски услуги и съдействие на сънородниците ни, нуждаещи се от документи или от помощ в беда.  Ето го и самият отговор:

А ето и въпросът:

 

Публикацията предизвика вълна от възмущение от МВнР и ръководеното от Марин Райков посолство, което галено сънародниците ни наричат "Мисия "Лондон".

"Запазването на час при тези претрупани хора изисква прилична очаквана продължителност на живота. Последния път беше от февруари за някъде през юли. Сега разбирам, че са заети да отговарят на мейли. Поздравления за малкия човек!", коментира друг наш сънародник на Албиона - Иван Койчев.

"Съпругът ми почина преди години в Неапол в болницата. Оттам в полицията пред мен изпратиха веднага документите в посолството на България в Рим. Когато се прибрах в България ме глобиха, че не съм съобщила за смъртта му", пише в друг коментар. 

Следват отзиви и за отзивчивостта в други български дипломатически мисии:

- В Словакия консулът не знаеше за електронните свидетелства за съдимост, но беше готов срещу съответната такса да ми завери “вярно с оригинала” с консулския печат;

- Дъщеря ми още не е получила отговор от посолството в Париж. Внучката ми е на два месеца вече. Ще се оправят всички … наведнъж :)))) … тъжна смешка.

Дамата, публукавала имейл кореспонденцията си, обобщава:

След като Клуб Z информира МВнР за казуса, оттам се извиниха на дамата.