Изследване на душата във война: „Мъртви души” на Гергана Димитрова е спектакъл, вдъхновен от едноименния роман-поема на Николай Гогол и нашето съвремие. Продукция на One Dance Week, РЦСИ Топлоцентрала и Организация за съвременно алтернативно изкуство и култура – 36 маймуни, „Мъртви души“ ще бъде представен премиерно в Дом на културата „Борис Христов”, Пловдив на 21 май, от 18:00 ч.
Билетите за спектакъла са в продажба на касите на EasyPay в цялата страна и онлайн от EPAYGO.
Кога умира душата? Кои души са мъртви? Тези, чиито тела са убити или умрели или душите могат да умират преди телата? Умирането на душата еднократен и еднопосочен акт ли е? Ако убиеш или навредиш на някого, това наранява ли душата ти? Може ли да се родиш без душа?
Отговорите на тези въпроси търси Гогол преди повече от век и половина. На фона на случващото се днес в Украйна, неговата родина и място на действието на романа “Мъртви души”, не може да не си ги зададем отново. И в неговата традиция на портретиране на малките, но много говорещи детайли у поведението, обкръжението, облеклото на един човек, ще изследваме белега на войната върху тялото и душата.
Картините от войната в Украйна потресоха целия свят. Именно визуалните документални материали от събитията там са основата, на която се разработват движенческите партитури и образите на сцената. Спектакълът на Гергана Димитрова изследва езика на телата по време на война, за да се опита да разбере какво става с душата в такава екстремна ситуация.
За Гергана Димитрова
Гергана Димитрова учи три години класически балет в държавното хореографско училище в София, след което се занимава още 5 години със съвременни танцови техники. Завършва немска езикова гимназия в гр. Бургас, а след това завършва като магистър културология в СУ „Кл. Охридски”, режисура в НАТФИЗ „Кр. Сарафов” и режисура в театралната академия „Ернст Буш” в Берлин.
От 2006г. работи като режисьор на свободна практика в България и Германия. Поставя над двадесет театрални продукции, като за много от тях е ангажирана и като продуцент и мениджър. Превежда активно съвременна немска драматургия и е преводач на теоретичното изследване „Постдраматичният театър” на Ханс-Тийс Леман (изд. НБУ и Панорама+, С. 2015 ). Гергана е автор и съавтор на осем театрални пиеси, 3 адаптации на романи, няколко статии за театър и драматургия в български и чуждестранни издания. През 2012 получава две награди „Икар“ за режисура и драматургия за пиесата „Праехидно“, написана съвместно със Здрава Каменова, следват множество номинации и награди за нейните продукции.
През 2007 година основава театралната формация „Организация за съвременно алтернативно изкуство и култура – 36 маймуни”. Съосновател е на АСТ-Асоциация за свободен театър (2009), координатор на българския комитет на международната мрежа EURODRAM (от 2014), а през 2023 е избрана и за президент на мрежата.
Основен фокус в работата ѝ досега е съвременната драматургия и новите театрални форми. Интересува се от диалога между театър и наука, от интердисциплинарния подход в театъра и от културни политики в сферата на независимите изпълнителски изкуства.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни