Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) е брала сериозен срам на международен форум в Узбекистан. Това става ясно от позиция на организацията.
От 2 до 6 септември в Ташкент се провеждат 44-ото общо събрание на Съюза на асоциациите за автомобилен транспорт в региона на Черноморско икономическо сътрудничество (BSEC-URTA) и редица значими международни събития в сферата на транспорта, в които Камарата на автомобилните превозвачи в България участва. По време на този международен форум, където се обсъждат политики и стратегии за развитие на транспорта и международното сътрудничество, България беше публично порицана заради хаоса, който се създава по граничните пунктове, посочват от КАПБ, цитирани от Нова тв.
Думите по отношение на страна ни бяха остри и категорични. Две от най-влиятелните международни организации – IRU и BSEC-URTA, обявиха, че ще предприемат всички възможни действия, за да бъдат решени тези проблеми, защото локалните действия имат глобално отражение. Турция и Гърция се обединиха около намерението си да намерят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България.
Дали това ще бъде мостът, който ще свързва граничната порта Ипсала (близо до р. Марица в Беломорска Тракия - бел. ред.) в Турция и ГКПП-Кипи в Гърция, или друг маршрут с ферибот, е въпрос на преговори.
„Неочаквано и без уважителни причини в края на юли 2024 г. българските власти решиха да възстановят процедурите за дезинфекция на превозните средства на ГКПП „Капитан Андреево” и „Лесово”. Както се е случвало в миналото, съвсем скоро се очаква турската страна да приложи подобни мерки по границите си с България.
BSEC-UTRA следи отблизо ситуацията и настоятелно призовава своите български и турски членове да се обърнат към своите национални компетентни органи за премахване възможно най-скоро на тази несправедлива, отнемаща време, скъпа и безполезна мярка, която значително допринася за увеличаване на времето за чакане на границата и сериозно вреди на логистичните вериги в Черноморския регион”, пише в официалната позиция на BSEC-URTA.
Докато международните транспортни организации работят заедно с националните правителства и структурите на Европейския съюз, за да позволят на автомобилния транспорт да доставя стоки по рентабилен начин, сигурно, гладко и безопасно чрез интегриран автомобилен транспорт и взаимно свързване на пазари, България прилага двойни стандарти и дискриминационни практики при заплащането на такси за паркинг и дезинфекция и не прави нищо, с което да улесни преминаването на границите, твърдят от Камарата на автомобилните превозвачи в България.
„Срамът, който българските организации, присъстващи на събитието, изпитаха, е за сметка на държавата. Началото на едно значимо събитие в света на транспорта беше белязано от основателните упреци към България, която отказва да чуе предупрежденията и предложенията, които Камарата на автомобилните превозвачи и други транспортни организации постоянно отправяме. Но светът се движи напред и ако една държава пречи, просто ще бъде заобиколена”, подчертават от Камарата.
Както неотдавна и Клуб Z писа, след "компетенти действия" на предишното и сегашното служебно парвителстно, в момента тапата на Дунав мост-1 към и от Румъния е с километри, а тираджиите чакат с дни - въпреки че е вътрешна граница на ЕС
Още по темата
- Няма да има зона за паркиране в София на празничните дни
- За Нова година: градският транспорт в София ще се движи до 4:30 ч.
- Преговорите за нов колективен трудов договор в "Столичен автотранспорт" продължават
- Протест в София: служители от градския транспорт блокираха автобуси и тролеи пред гараж "Земляне"
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни