„Софийска вода“ не носи отговорност за високите сметки за вода през лятото, от които абонатите се оплакаха. Това става ясно от прессъобщение, качено на сайта на дружеството, което е част от френската "Веолия". 

За проблема се разбра през август, когато медиите оповестиха масови случаи на начислено необичайно високо потребление на вода за общи нужди в сградите в столицата. 

Повече от половината от проблематичните случаи се дължат на неосигурен достъп до индивидуалните водомери (27,9%) и течове по вътрешните инсталации (23,3 на сто), отчетоха от столичния ВиК оператор. Тези заключения са направени след среща с представители на етажна собственост, обясниха още от дружеството. На нея търговският директор Борислав Георгиев е подчертал важната роля на домоуправителите за комуникацията със столичния ВиК оператор:

„Вие представлявате етажната собственост, което ви дава право да изисквате от нас справки за индивидуално потребление по отделните партиди“, припомнил е той на събранието.

Сред останалите изтъкнати причини за неприятната изненада с летните сметки за вода на столичани са клиентите без открити партиди (14%), неточно подадените данни при отчет (9,3%), изтеклата метрологична валидност на водомерите (9,3%), общите водочерпещи инсталации – поливни системи, басейни и други (9,3%), както и липсата на домоуправители и незаинтересоваността на живущите в 7 на сто от случаите, твърдят от "Софийска вода". 

Компанията е откроила и проблеми заради неосигурен достъп за отчети, грешки при самоотчетите, неподменени или стари водомери, както и липса на договори за дистанционно отчитане.

От ръководството на ВиК оператор-а обещават да продължат да организират подобни периодични срещи. Дружеството не уточнява как дадена етажна собственост може да се включи във въпросната комуникация.

Междувременно във вторник КЕВР одобри увеличение на цената на водата в София с около 20 на сто до 3.56 лв. за кубик.