Експерти заявиха днес, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че самолетът може да е паднал заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет "Боинг 737-800" на летището в Муан и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори, отбелязва агенцията.
Видеозапис, излъчен по местните медии, показва как самолетът се плъзга по пистата без колесник и малко по-късно самолетът се удря в стена и избухва пожар.
"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас.
Южнокорейските власти заявиха, че разследват причините за катастрофата, включително евентуален сблъсък с птици. При катастрофата загинаха почти всички 181 души на борда.
Южнокорейското Министерство на транспорта обяви, че са открити записващите устройства както на данните за полета, така и на случващото се в пилотската кабина по време на полета.
"Тези устройства дават всички параметри на всички системи на самолета", каза Томас.
В рамките на няколко минути контролната кула е издала предупреждение за сблъсък с птици, пилотите са обявили тревога и след това са се опитали да кацнат, съобщиха официални лица, въпреки че все още не е ясно дали самолетът е ударил птиците.
Експерти заявиха, че изглежда малко вероятно удар с птици да е причинил неизправност на колесника.
"Сблъсъкът с птици не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите с птици стават много често, но обикновено сами по себе си те не водят до катастрофа", каза Томас.
Австралийският експерт по безопасност на авиокомпаниите Джефри Дел заяви, че "никога не е виждал случай, при който сблъсък с птици да попречи на разгъването на колесника".
Австралийският експерт Тревор Йенсен посочи, че пожарните и аварийните служби обикновено са готови за кацане без колесник, "така че в този случай това изглежда непланирано".
Обикновено при кацане без колесник "ще се приземите върху двигателите и ще усещате неравностите по пистата", каза Томас.
"Има пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и тогава се каца в най-отдалечения край на пистата, обикновено тези случаи завършват благополучно", добави той.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни