Предлагаме пълна забрана на движението на каруци по улиците на София. Това заяви в предаването „Преди всички“ Симеон Славчев, общински съветник отДвижение 21, което е инициатор работна група за промени в наредбата за организацията на движението в Столичната община.
 

Славчев прогнозира, че всички политически групи ще подкрепят предложението за тотална забрана на каруците, а през септември се очаква гласуването. От октомври забраната може да бъде факт. 

Забраната на каруците по думите на Славчев се очертава като третата тема, по която има пълен консенсус между политическите сили в Общинския съвет, след като те са единодушни за развитието на достъпната градска среда и по Плана за устойчива градска мобилност.

В мотивите на вносителите  на предложението е посочено, че движението на каруци е сериозна предпоставка за пътно-транспортни произшествия по данни на Центъра за градска мобилност. В София постоянно сме свидетели каруците да се управляват от непълнолетни лица, които не познават правилата за пътното движение, освен това каруците сериозно замърсяват улиците, по които минават, изтъкна Славчев и съобщи, че 23-ма от 24-те районни кметове са подкрепили предложението, а единствено кметът на Нови Искър е против.

Конфискацията на каруцата няма да има дисциплиниращ ефект, затова се обмисля конфискуването на конете и впоследствие предлагането им на търг, какъвто модел се прилага в Кюстендил.

 

Транспортната комисия към Столичния общински съвет ще обсъди днес проект за извънсъдебно споразумение с фирмата, спечелила концесия за 16 автобусни линии през 2007-2008 година и претендираща за пропуснати печалби. Общинският съветник от „Движение 21“ Славчев уточни, че става дума за 15 милиона лева. Според него, в момента е невъзможно да се прецени дали претенциите на ищците и предлаганото споразумение ще са справедливи или ще са в ущърб на общината:

В проектодоговора на концесионера е фиксирана цена от 3 лв. на км. пробег. Никъде не е показана разбивка, от която да е видно какво точно включва тази цена. Цената за 1 км. пробег на тази автобусна линия, обслужвана от нов автобус, е някъде от рамките на 2.15 лв. като тук включваме и конкретната печалба на превозвача.