Агенция „Пътна инфраструктура“ вписа две компании като доставчици на декларирани (GPS) данни, които ще се използват за изчисляване на дължимите от тежкотоварните автомобили тол такси. Компаниите „Тол БГ“ ЕООД и „Дак-22“ ЕООД са първите включени в публичния списък, достъпен на интернет страницата на Националното тол управление – bgtoll.bg, съобщава Агенцията от своята интернет страница.
На практика двете компании ще предоставят за обработка на националните и европейските доставчици на услуги - партньори на Агенция „Пътна инфраструктура“, информация за географското позициониране на техните клиенти по републиканската пътна мрежа. На база на обработените данни Националното тол управление ще изчислява дължимата тол такса на съответния тежкотоварен автомобил. Доставчиците на декларирани данни ще използват устройства за спътниково позициониране (GPS тракери) или бордови устройства.
На базата на тези данни ще начисляват таксите за тол системата на тежкотоварните автомобили. Самото изчисляване обаче ще става от Националното тол управление.
При проверка на компаниите в търговския регистър прави впечатление, че една като че е създадена точно за тази дейност. "Тол БГ" е регистрирана през 2018 година и в предмета ѝ на дейност ясно пише - посредничество при събиране на пътни такси.
Другата - "Дак 22" е създадена през 2010 година и през годините се е занимавала с много и различни бизнеси.
Вчера пък от регионалното министерство пуснаха за обществено обсъждане тарифите за камионите в тол системата. От 4 до 7 ст. ще плащат на километър камионите между 3,5 тона и 12 тона, като конкретната цена ще зависи и от емисионния клас на превозното средство. В първоначалния обхват на тол системата ще влязат 6050 км. магистрали, първокласни и второкласни пътища.
Това означава, че за близо 14 хил. км. от републиканската мрежа няма да се плаща от товарните камиони над 3,5 тона. След като влезе в сила новата тол система тежкотоварните автомобили няма да плащат винетки или допълнителни такси извън пътищата, за които изрично не е споменато.
Цените, които ще плащат тежкотоварните коли, ще се определят и от екологичната им категория.
Според сегашните разчети тол системата трябва да тръгне от 1 март 2020 г.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни