Като министър на туризма Николина Ангелкова не успя да обедини бранша, а го използваше, за да покаже пред премиера, че е в добри отношения с него. "Използваше разни чичковци в ЕС, с които беше много добра приятелка, разни министри, артисти." Канеше "едни момчета с черни фланелки с дебели пръсти като кебапчета, които ръкопляскат на всяка нейна дума" на заседанията на Националния съвет по туризъм.
Така накратко Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма обрисува по бТВ министерстването на Ангелкова според него. Както е известно, тя попадна в "партидата" на сменените министри, като бе заменена от вицепремиера и шеф на кабинета на Валери Симеонов - Марияна Николова. Макар в началото Драганов да заяви, че трябва да се благодари на предходен министър при смяната му, за да не си кажат чуждите туроператори, че не сме си вършили добре работата, и да поискат намаляване на цени, после подложи Ангелкова на безмилостна критика. Започвайки от липсата на обединение в бранша, за която отдавна говори. По думите му в момента има 208 разпокъсани организации, за чието обединение ексминистърката не е направила нищо.
"Марияна Николова изнесе основната битка с Николина Ангелкова. Вие знаете ли какво представляваше Националният съвет по туризъм - когато министърът е поканил едни момчета с черни фланелки с дебели пръсти като кебапчета, които ръкопляскат на всяка дума на министъра, и Марияна Николова трябваше да се бори срещу всичко това. Те не й позволяваха да говори, когато станеше на въпрос какви промени трябва да станат по въпроса за шума и въобще как трябва да се регулират тези неща по Черноморието", заяви Драганов.
И допълни:
"Ангелкова не може да използва силата на бранша. Използваше бранша, за да се покаже пред премиера, че е много добре с него. Но тя така... използваше разни чичковци в ЕС, с които беше много добра приятелка, разни министри, артисти. Тя издаде един каталог със 176 нейни снимки, прегърната с различни хора, за да покаже колко е известна и колко я познават. Но това няма ефект към туризма."
Драганов коментира и сезон 2020 в условията на COVID-19, като отчете, че никога досега не е имало толкова много българи в курорти, ориентирани още с изграждането си към чужденците, като Слънчев бряг, Златни пясъци, Св. св. Константин и Елена.
По думите му "при българите има много висок процент на повторяемост на местата, на които ходят - около 90 на сто".
"Има стереотип не само за местата - вили, къщи за гости, каравани, но те влизат в същото заведение и си поръчват същото като миналата година и което са си поръчали и вчера, защото те знаят точно какво искат", заяви още представителят на Института за анализи и оценки в туризма.
От тази гледна точка сега, когато има около 500 000 българи, които не отиват към Гърция и Турция - да, тук сега е умението кой какви мерки ще предложи, допълни той. Самите хотелиери признават, че никога не са виждали толкова много българи в хотелите си в момента, но и казват, че никога не са имали политика спрямо вътрешния пазар. "Сега трябва да обмислят, задължително" - посочи Драганов.
Имаме 180 000-190 000 пътувания всеки уикенд, магистралите са пълни и това са българи - заяви още той в коментар за продължителността на престоя по Черноморието.
И през миналата година е било така - чести посещения на българи до морето за кратко време.
"Онези 7 дни, 14 дни, които бяха при соца, вече ги няма", каза в заключение Драганов.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни