Ще виждаме все повече реклами преди клипчетата в популярната платформа за видеосподеляне YouTube. При това парите от някои от тях няма да отиват за създателите на съдържание, съобщи Engadget.
Платформата, собственост на Google, е променила правилата си, като сега има право да монетизира видеа от канали, които не са достатъчно големи за партньорската й програма. И ако не сте част от тази програма, YouTube ще печели от клипчетата ви, но вие няма да получавате нито стотинка.
За да може канал да стане част от партньорската програма, трябва да има 4000 публични гледани часове през последната година и над 1000 абонирали се потребители.
Разбира се, видеото трябва да не нарушава правилата за реклами на YouTube - така че ако създател на видеа иска да разочарова акционерите на YouTube, може просто да прави точно обратното на това, което правят партньорите, и да включи обидни думи, сексуална тематика или насилие в аудио-визуалното си произведение.
Важно е да се отбележи, че платформата предлага на милиони по света безкрайно качване на клипове онлайн, включително такива, които не са публични.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни