От поне 20 дни никой не е пипнал да работи по пътя Своге - Искрец - Бучин проход, сигналиризат местни хора. Те са меко казано скандализирани и събират подписка.
Снимките и видеото показват защо. Състоянието на пътя е такова от месеци.
Трасето всъщност свързва два прохода от София към Северна България - Искърското дефиле (II-16) с Петроханския проход (II-81) То е бърз "байпас", а се ползва и от ТИР-ове, които товарят стока в шоколадовия комбинат в Своге.
Е, бърз, колко да е бърз в момента...
По добра усвоителна традиция, генералният ремонт на 20-километровото трасе започва точно в късна есен - току на ръба на зимата.
После всичко замира в застой.
Според всички местни хора - изпълнителите са известните като "Пътно поддържане - Дупница", погълнато после (и на практика прекръстено) от дружествата под името "Мегаинвест". Техен директор е бизнесменът от Гинци Цветан Цветанов, известен и като бивш водач на листата на ДПС от Монтана на парламентарни избори.
През 2018 г. след ужасяващата катастрофа с 20 жертви край Своге, "Биволъ" съобщи, че "Мегаинвест-холд" ЕООД, заедно с "Трейс Груп Холд", са полагали асфалта на пътя София-Своге-Мездра.
Косвено потвърждение на хорските думи за изпълнителя се намира и в това, че - докато на място се работеше, колите на шефовете бяха с кюстендилска регистрация.
Кой все пак е изпълнителят на ремонта?
Това е интересен въпрос... Никъде по трасето не се вижда табела, която да указва изпълнителя, номера на договора и други подробности за това забележително творение.
Търсене в сайта на Агенцията за обществени поръчки не открива търг с предмет ремонт на въпросния участък от републиканския път III-164 Своге - Искрец - Бучин проход. Трасето се появява в сключения договор от държавната "Автомагистрали" с пътната агенция за "Укрепване на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления" (това е един от много скъпите проекти, дадени на държавната компания без търг миналата година - б.р.). Договорът е от 23 октомври 2020 г. Обществена поръчка във връзка с това укрепване и сключен договор има за консултант и строителен надзор. Цената е към 590 000 лв. без ДДС, а избраният изпълнител е ДЗЗД ЕС ТИ СВОГЕ КОНСУЛТ.
Договорът е публикуван на 2 ноември 2020 - тоест по времето, когато машини се появяват на пътя и започват дейност. От този договор става ясно, че строително-монтажните работи на 18-километроното трасе са 240 дни, а наздорът е за срок от 840 дни.
Дотогава - нещата са ето така:
Изпратихме до пресцентъра на АПИ и Областно пътно управление - София следните въпроси:
- Знаете ли в какво състояние е третокласен път III-164 Своге - Искрец - Бучин проход, по който тече генерален ремонт?
- Извършвени ли са ремонтни дейности по трасто в последните 3 седмици?
- Кой е изпълнителят на договора и какви са параметрите му, тъй като на място информационна табела отсъства?
Имаме и входящ номер, който ни дадоха:
Ще напишем техните отговори, когато дойдат.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни