По време на пандемията и поредицата локдауни в различни държави множество онлайн услуги отбелязаха гигантски ръст на употреба.
Изненадващо, това не важи за стриймването на музика, сочи съвместно изследване на Университета Карнеги Мелън, Корейският напреднал институт за наука и технологии и Градския университет в Ню Йорк, съобщи TechXplore.
Те са анализирали седмични данни от последните три години в общо 60 държави за слушането на музика в различни стрийминг услуги. В две трети от държавите потреблението е спаднало сериозно, а средно през 2020 г. - след обявяването на пандемията през март - спадът на слушане на музика онлайн е с 12,5%.
Това има пряк ефект и върху печалбите на големите стрийминг платформи. Гигантът Spotify е загубил 692 млн. евро приходи през първите три четвърти на 2020 г. спрямо 2019 г.
Причината е също интересна - хората слушат музика през тези услуги, основно когато са в движение - на път за работа, при пътувания. Все дейности, сериозно ограничени от антипандемичните мерки. А у дома много потребители вместо това ползват за музика YouTube, където има и сериозен ръст на потреблението.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни