Социалната мрежа Facebook се опитва целенасочено да избегне контрол от регулатори и изследователи на платформата си, което е довело до неприятен ефект и за някои потребители, сочи доклад в The Markup.
Става дума за голямо количество т.нар. junk код, добавен в кода на реклами и спонсорирани постове, които се появяват в новинарския поток на потребителите.
Няма официална причина за това нововъведение, но приемливото обяснението за пред публиката е спиране на блокиращите реклами приложения, които стават все по-популярни сред потребителите. Хората на Зукърбърг отричат целенасочено да пречат на изследователите.
Този код обаче има и страничен ефект - той блокира работата на инструментите, с които изследователи на социалната мрежа и регулаторни органи следят какво се случва на платформата, как рекламите влияят на поведението на хората и с какъв тип реклами биват облъчвани.
И още по-лошо - кодът по всяка вероятност създава сериозни проблеми на всеки софтуер, който чете от екрана - ползван най-вече от незрящи потребители. На първо време техният софтуер вече не може да различава дали чете реклама или пост от приятел.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни