Сумата, с която Министерство на здравеопазването разполага за информационната кампания за ваксинацията в България, е останала непроменена след актуализацията на бюджета. Тя остава 10 532 лв. с ДДС, като от тях са усвоени 7276 лв. без ДДС, съобщиха от МЗ в отговор на редица въпроси на Клуб Z.
Тази сума също така не е ползвана за томболата със смартчасовници, която министерството рекламира в последния месец. Кой е осигурил наградите за ваксинирани остава мистерия - въпреки директния въпрос как точно е финансирана тази томбола, от отдел "Връзки с обществеността" отговарят така:
"Министерството на здравеопазването не е похарчило нищо за закупуването на смарт часовниците."
На въпрос как ще се измерва успехът на кампанията, PR-ите на министерството отговарят, че "ефектът ще бъде отразен в данните за броя ваксинирани лица".
Всички получават СМС-и - до 31 октомври
Томболата бе рекламирана с кратки текстови съобщения на множество български граждани - ваксинирани и неваксинирани. Няма никаква селекция кой ще получи СМС, не е ясно и до колко български граждани ще бъдат пратени такива.
"Поощрителната игра за ваксинирани лица ще се проведе в периода до 31.10.2021 г. В рамките на този период българските граждани трябва да получат и рекламен SMS", обясняват от МЗ.
Ще има и други "поощрителни игри"
Обмислят се редица стимули за лицата, които се ваксинират, заявяват подопечните на Стойчо Кацаров. Засега обаче няма ясни планове какви ще са те.
На въпрос каква е ефективността на тези методи, от МЗ отговарят така:
"Практиката да се поощряват лица, които са се имунизирали срещу COVID-19, не е нова за България, както и за други държави. МОН например стимулира ваксинационния процес сред преподавателите като осигурява допълнителен платен годишен отпуск за учители, които си поставят ваксина срещу COVID-19. Някои български фирми също въведоха бонуси за своите ваксинирани служители. Подобни кампании са провеждани и в други държави."
Най-после - информационна кампания в БНР и БНТ
10 месеца след наличието на ваксините и две години от началото на пандемията Министерство на здравеопазването най-после ще започне да използва ресурса на обществените медии, които се издържат с парите на българските данъкоплатци. Защо това става чак сега остава мистерия.
"Министерството на здравеопазването започва съвместни инициативи с БНТ и БНР, в които експерти и специалисти коментират всичко свързано с COVID-19 и ваксините".
До министерствата, РЗИ и болници са изпратени информационни банери, изработени от МЗ, съобщават те.
В някои от банерите, които предизвикаха възмущение у всички - и ваксинирани, и неваксинирани - здравното министерство не намира нищо нередно.
"В банера, който визирате, е показан ясен паралел между живота на ваксинираните лица, които са защитени срещу вируса и живеят нормално и лицата, които не са ваксинирани, които са по-уязвими към заразяване с COVID-19. Както сам знаете, около и над 95% от починалите лица от коронавирус на дневна база са неваксинирани", отговаря от МЗ.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни