Китай комфортно се намества на руския пазар за електроника, като негови смартфони, таблети, компютри, домакински уреди и др. запълват активно освободеното от западните компании пазарно пространство.
След оттеглянето на известни ИТ компании от Русия, заради войната с Украйна, китайски марки телефони, таблети, лаптопи и домакински уреди започнаха да запълват освободената ниша, сочат анализите на пазарни наблюдатели.
Познатите и в Европа марки смартфони като Realme, Vivo, Xiaomi бележат 100% ръст на продажбите в първата половина на годината, Nokia - 40%. Но на руския пазар има вече и нови брандове, които не са познати на Запад - Sсhaub Lorenz, Korting, Kimtigo, Akimojeba. И по-малко известните Tecno, Doogee, Digma, известни с бюджетните си устройства.
За този период пазарният дял на Apple се сви с 14% и това ще продължава, след като компанията се изтегли от страната. Samsung пък загуби 15% от позициите си.
Очаквано, и покупателната способност на руснаците намалява в следствие на войната в Украйна и санкциите срещу режима на московския диктатор. Общо за първите 6 месеца на годината са продадени малко над 10 млн. смартфона, или с цели 23% по-малко от същия период на миналата година.
Това означава, че китайските гиганти наистина ще заемат бързо руския пазар - според местния в. "Комерсант" скоро до 90% от него - но самият той ще е много по-малък.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни