За поредна година "Лидл България" представи информация за своите разходи в България през отминалата 2021 г. и установения отново "Ефект Лидл" - преките и непреки ефекти от дейността на компанията у нас. Те са в размер на 1,61 млрд. лева.
От 2019 г. насам Институтът за пазарна икономика изготвя такава оценка на икономическото въздействие на веригата за българската икономика. Ръстът спрямо тогава е със солидните 44%.
Той е значителен в две от основните пера - стоки от български производители и средни нива на заплащане в бранша. С над 11% е ръстът на дела на българските стоки в асортимента на веригата, или 544 млн. лв. за 2021 г. Изнесено е и родно производство в Европа за 65 млн. лв.
Средната заплата в "Лидл" пък е с 81% над средната в сектора и с над 54% от средната в страната. За заплати на своите над 3500 служители компанията е изхарчила над 71 млн. лв.
"Лидл България" се нарежда и сред най-големите данъкоплатци у нас, като миналата година компанията е внесла 43,2 млн. лв данъци в държавния и местния бюджет.
Но "Ефектът Лидл" не са само чистите харчове, които са общо 942 млн. лв. и включват строителство и ползването на множество и различни услуги у нас. Към тази сума се добавят и непреките ефекти за българската икономика, предизвикани от взаимодействието по веригата на добавената стойност с останалите отрасли и бизнес сектори, обяснява главният изпълнителен директор Милена Драгийска.
"Той включва в себе си и приноса към нашите клиенти, които намират в Lidl качество на добра цена, пазаруват бързо, удобно и пестят време и средства. Тук е и приносът към нашите служители, които откриват в наше лице сигурен и стабилен работодател, както ѝ приносът към българските доставчици, които растат заедно с нас и могат да разчитат на коректен и надежден партньор. И не на последно място е и приносът ни към обществото чрез различните социално отговорни инициативи и програми, които развиваме. Всичко това е "Ефектът Лидл"", казва тя.
Всеки 100 лева, които компанията е изхарчила у нас, в крайна сметка са допринесли за икономиката с общо 171 лв.
"Това на практика показва колко важен е икономическият принос на всяка една компания, която работи честно и прозрачно и прилага добри практики във всяка сфера на своята дейност. Вярвам, че подобна оценка може да бъде добър пример за бизнеса от всеки сектор на икономиката“, заяви Лъчезар Богданов, главен икономист на Института за пазарна икономика.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни