Проблемът с паркирането в София ще отнеме повече време и от този с детските градини, защото с 1 милион коли няма как лесно да бъде решен. Това обяви кметът Васил Терзиев в ефира на бТВ днес.
Той коментира първо скандала със стотици анонимни карти за безплатно паркиране в синя и зелена зона, които според ПП-ДБ-СС са раздавани от бившата кметица Йорданка Фандъкова безконтролно и без документална следа.
"Няма яснота коя карта на кого е дадена. Някои са давани на служби, което е нормално. Много други са давани на случаен принцип, безотчетно, записани или незаписани на някаква тетрадка, на хартия", отбеляза Терзиев. "Това, което съм чул като цифра, е 170 такива карти. Допълнително се говори, че са повече. Но когато са безотчетни, нямаш номер на картата, за какво се ползва, няма как да знаем точно."
На обвинението на ГЕРБ, че той сам е одобри 18 карти без регистрационни номера, кметът отбеляза:
"На някои институции им се налага. Тези 18, за които ГЕРБ говориха, знаем всяка за какво се налага и къде е отишла."
На намека на Борис Бонев, че бившите управляващи са правели услуга с такива карти на журналисти и социолози, Терзиев заяви, че не иска да коментира.
"Аз не знам, и ви казвам за мен какво е важно - да има принципи. За да няма злоупотреба с тези неща. Няма как да се разбере на кого са давани - поне няма данни на хартия."
И добави, че ще иска проверки.
За платеното паркиране: Не съм видял анализ
Кметът призна за пореден път, че са направени грешки при реорганизацията на движението на столичния бул. "Витоша". А по повод идеята да има синя зона и в неделя, отбеляза:
"Не съм гледал анализи и не искам да коментирам на парче. Всеки път и аз се убеждавам, че когато взимаш решение на парче, а не като част от една по-голяма, по-дългосрочна стратегия, която стъпва на данни, мнението ти не винаги се оказва много правилно. Краткосрочно ти се струва добре, после се оказва, че цялата картина има много дефицити."
"Допуснахме грешка"
Терзиев подчерта, че очаква сериозен дебат в общинския съвет по темата. Подчерта и че "Витошка" в момента е във временна организация на движението, не се планира ул. "Фритьоф Нансен" да стане двупосочна.
"Ако старата организация на движението по бул. "Витоша" е по-добра, сме готови да я върнем, но трябва да бъде защитено и правото на велосипедистите. Протестиращите нямат проблем с велосипедните алеи и с по-бързото придвижване на градския транспорт. Едни предлагат да има две ленти за автомобилите – едната да е за градския транспорт, но тя де е пресечена, за да може да се оттича по-бързо трафикът“, каза още той. "Допуснахме грешка. Отговорност носим аз и зам.-кметът по транспорта."
Още по темата
- 7 протеста в първия ден на новия парламент. Един от тях е на Делян Пеевски
- Столична община е питала СДВР ще има ли проблеми пред Народния театър. Познайте отговора
- Столична община представи план-сметка за чистотата - 302,2 млн. лв.
- Полицейски шеф за предполагаемия сериен изнасилвач в "Слатина": Деянието е едно
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни