Агенция "Пътна инфраструктура" е обявила в сряда четиригодишна обществена поръчка за 2,25 млрд. лв. без ДДС за основен ремонт и реконструкция на републиканската пътна мрежа. Въпреки високата стойност на търга, за който съобщи първо "Капитал", органът не го обяви с прессъобщение.
Поръчката е разделена на 9 района, като АПИ ще сключва рамкови споразумения с 3 фирми за всеки един от тях. Те, на свой ред, ще се конкурират помежду си за всяка от поръчките. Крайният срок за подаването на офертите е 20 ноември.
Част от условията към участниците на практика дисквалифицират по-малките или средните по големина фирми. За всяка една от позициите се изисква минимален оборот за последните 3 години от 500 млн. лв. без ДДС, както и минимум 250 млн. лв. в сферата на строителството или основен ремонт на републиканските пътища.
През последните години не са се сключвли нови договори за по-дълъг период и непрекъснато се говореше за порочния начин, по който работят договорите за поддържане на републиканската пътна мрежа, т.нар. ТРП-та (текущи ремонти и поддържане).
Журналистически разследвания показват, че през тези договори се възлагат дейности за много по-големи стойности от прогнозните, без да се обявява търг, припомня финансовото издание.
АПИ не предоставя информация за извършените ремонти и няма как да се разбере за кои обекти се плащат огромните суми. Няма как да се разбере и кои пътища са асфалтирани скоро, за колко пари и дали някои от тях не се ремонтират прекалено често. Този празен чек агенцията подписва на изпълнители без никакъв външен одит.
Рамковите споразумения с избраните изпълнители за всяка позиция ще се сключват за 4 години или "до изчерпване на финансовия ресурс", което от двете събития настъпи първо, за всяка обособена позиция. Прогнозната стойност за всяка една от тях в търга е 250 млн. лв. за периода от 4 години.
Досега никога не се е стигало до изчерпване на финансовия ресурс и такъв винаги се е намирал. При подписването на договор през 2019 г. в област Пазарджик прогнозната стойност е била 18.7 млн. лв., а впоследствие за 5 години са били изхарчени над 300 млн. лв. за ремонти в региона, пише още "Капитал".
Това е новото разделение на 9-те обособени области:
Обособена позиция № 1 – Район 1: ОПУ Видин, ОПУ Враца, ОПУ Монтана с дължина от 1 872 км;
Обособена позиция № 2 – Район 2: ОПУ Благоевград, ОПУ Кюстендил, ОПУ Перник с дължина от 1 755 км;
Обособена позиция № 3 – Район 3: ОПУ Бургас, ОПУ Сливен, ОПУ Ямбол с дължина от 2 263 км;
Обособена позиция № 4 – Район 4: ОПУ Варна, ОПУ Добрич, ОПУ Шумен с дължина от 2 045 км;
Обособена позиция № 5 – Район 5: ОПУ Разград, ОПУ Русе, ОПУ Силистра, ОПУ Търговище с дължина от 2 031 км;
Обособена позиция № 6 – Район 6: ОПУ Плевен, ОПУ Велико Търново, ОПУ Габрово с дължина от 2 249 км;
Обособена позиция № 7 - Район 7: ОПУ Пазарджик, ОПУ Пловдив, ОПУ Смолян с дължина от 2 168 км;
Обособена позиция № 8 – Район 8: ОПУ Хасково, ОПУ Кърджали, ОПУ Стара Загора с дължина от 2 462 км;
Обособена позиция № 9 – Район 9: ОПУ Ловеч, ОПУ София с дължина от 2 063 км.
Още по темата
- Бойко Борисов във Велинград: Горд съм, че ГЕРБ направи единни християните и мюсюлманите в тази част на България
- Кои булеварди ще бъдат затворени в София тази и следващата година?
- Eldrive и AMPECO стартират стратегическо партньорство за ускоряване навлизането на зарядна инфраструктура за електромобили в Източна Европа и Прибалтика
- Tesla Cybertruck: "твърде голям и твърде остър" за европейските пътища
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни