В своята доблестна 1300-годишна история Kleta Majka Balgarja е изправена пред важно предизвикателство: ло-го-то!
Въпросът е к'во правим с него – логото на председателството ни на Европейския съвет. И как въобще ще продължим да живеем с това?! Очертаващият се апокалипсис е от мащабите, примерно ДАНС да спре „БГ мама“ в интернет...
Не разбирам проблема с логото.
Целокупното българско човечество, което обичайно си изкарва почивките в кръжоци по хералдика и графичен дизайн, се впуска чат-пат в разни теми. С целия плам, с който Валери Божинов се отдалечава от големия футбол и се впуска в турбофолк хитове...
Проблемът е толкова епичен, сякаш до вторник трябва да го издълбаем като добавка към "Създатели на Българската държава" над Шумен.
Не са въпросите – кой яде и пи с 5-те милиарда от КТБ и не си плати сметката. Не какво стана с оня заем от -найсет милиарда. Не защо пенсионните фондове са на "минус" и като внасяме още 20 години, ще се окаже, че им дължим пари...
А логото, разбирате ли?
Опитах да прочета някои основни съвети от фейсбук интелигенцията. Логото трябва...
Най-вече, да е кратко, щото иначе става смешно.
Да те отвежда в страната, да има нестинарка, роза, изглед от Родопа, величествен залез над езерото Сребърна, море, Валя Балканска...
Да е семпло, да е до 2 до 3 символа, и да не прилича на повръщано от чревоугодник с булимия.
Да е бяло, зелено, червено, щото харесваме Валери Симеонов... Да не е бяло, зелено червено, щото е селско.
Да има овали като на Катето от Ритон, за да напомня нещо свидно...
Да намеква стилизирано за туршия с топчета бахар.
Да е модерно, съвременно същевременно с айти препратки...
Ако изпълнителят му си вложи част от кожата, ще цъкат и ще кажат, че това е кич. Ако му е все тая - трябва да го разчекнем на 4 коня. Ако е нещо средно - е 100 % връзкар и пияница.
Вижте сега това...
Същите тези българи, които изработваме календар без 22-о число и това не ни притеснява що за работници сме...
Но можем да прекараме часове в интернет, да търсим логото на Седмицата на hot dog в Ханой през 1996 г., само и само за да напишем отдолу:
„Видяхте ли! Казвах ли ви аз!“
Най-важното за едно лого е – никога да не е на България и никога да не го рекламират, избират, респективно - заплащат и коментират българи. Това са единствените гаранции да е читаво.
Ами не - не харесвам логото изобщо. Прилича ми на парче от стикера ми за "Гражданска отговорност", който се е откъснал някак и се е озовал при Кунева.
Но какво значение има? Лого като лого, егати. Нищо не разбирам от лога, предполагам, че все трябва да има нещо там, което - разбира се - мигновено ще бъде забравено.
Нали поне не му светят очите?
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни