Министерството на спорта няма конкретна информация за договор или предложена оферта от страна на Българския спортен тотализатор към "Левски" за реклама. Това обяви ресорният министър Красен Кралев, който е принципал на държавното тото, в парламентарния контрол.

Депутати от БСП го питаха какво наложи пълната промяна на ръководството на държавното предприятие и има ли решение са форма на спонсорство на футболния гранд, който е в затруднено положение заради обвиненията срещу собственика му и основния спонсор - съответно Георги Попов и бизнесмена Васил Божков.

Преди това бе променен Законът за хазарта, като ремонтът му превърна тотото в пълен монополист при лотарийните игри и отне лицензите на компаниите на Божков, свързани с "Национална лотария". 

За варианта тотото да спонсорира "Левски" писа Клуб Z, а преди няколко дни премиерът Бойко Борисов потвърди, че се мисли за такъв вариант за помощ към клуба. 

 
Теоритично - тотализаторът може да включи средства за рекламиране в спортни меропрятия, такова решение е в правомощията на Управителния съвет на държавното предприятие. Средствата за това не могат да бъдат част от парите, които се отделят за спорт, категоричен обаче бе Кралев. 
Той обясни пълната промяна на УС на Българския спорен тотализатор с "новата пазарна ситуация", в която той е попаднал след промените в Закона за хазарта (тоест обявяването му за монополист в лотариите - б.р.).

По думите на министъра в тази нова ситуация има бизнес за 500 млн. лв., според актуалните изчисления, "който трябва да бъде обслужен". Частните оператори на лотарийни игри се разпространявали в 14 000 обекта в страната, докато тотото има 840 свои и 960 наети пункта, като амбицията била в рамките на годината те да станат 3000, а догодина - 7000. Новата ситуация налагала още тотализаторът да започне да предлага нови игри с модерно съдържание, както и да навлезе по-силно в спортните залагания.

 Само тогава този пазар ще е качествено обслужен и ще се изпълнят целите за  двойно увеличение на приходите за спорт, обясни Кралев.

За целта обаче бил нужен повече управленски капацитет в Българския спорен тотализатор. Това е и причината за смяна на Управителния съвет, като всички нови членове бяха представени с биографична справка. 

Иван Ченчев от БСП - бивш пресаташе на ЦСКА, на свой ред заяви, че е ясно, че решенията за рекламни договори де юре са работа на УС на тотото, но постави въпроса как се решава да се рекламира в частно дружество и защо подобни мерки не са били взети при фалита на ЦСКА преди години, например.

Той припомни още, че според финансовия отчет на тотализатора за 2016 г. (следващите към момента не са публикувани, бел.ред.) тотализаторът не е бил в цветущо финансово състояние, а е на загуба, затова се пита откъде ще дойдат парите за евентуално спонсорство.