Не "Спаси София" е застанала зад столичния кмет Йорданка Фандъкова, а Фандъкова е застанала зад "Спаси София".
Това подчертава независимият общински съветник Борис Бонев, който бе опонент на Фандъкова на последните местни избори, като представител на гражданската организация. Поводът за коментара му днес са думите му отпреди няколко дни, когато заедно с кмета представиха проект за промени в организацията на движението на няколко столични булеварда. "Да, ние с нея сме политически опоненти, но човек трябва да има смелост и достойнство да застане до политическия си опонент, когато става дума за доброто на града", заяви тогава Бонев, с което си докара доста критики, предвид факта, че все още е "заподозрян" като "златния пръст", който гласува с ГЕРБ за определянето на Елен Герджиков за председател на Общинския съвет.
Днес в "Лице в лице" по бТВ Борис Бонев заяви, че ако разлистим програмата му за управление на София, представена покрай местния вот, ще видим анонсираните заедно с Фандъкова проекти за обновление там.
"Така че г-жа Фандъкова застана до идеите на "Спаси София. Ще се радвам ако продължи.
Няма да спрем с критиките си. Това е подходът на "Спаси София", заяви.
И допълни, че заглавията "Спаси София" застава зад Фандъкова" са "доста манипулативни".
След което пак представи проекта за центъра на столицата. Става дума за нови велоалеи, пешеходни пътеки и паркоместа. Най-оспорвана е идеята, която предвижда се по бул. "Патриарх Евтимий" да бъдат изградени две еднопосочни велоалеи, които свързват шест съществуващи велотрасета в мрежа. Паркоместата да се премахнат, да останат две ленти за движение на автомобилите, както и да има буслента.
По думите му ще бъдат премахнати едва 40 паркоместа. Но "това, което ще получат хората, е алтернатива на придвижването - велосипедни алеи и буслента".
"Тази буслента по "Патриарха" е заложена още през 2012 г. в плана за мобилност на София, изготвен от британски експерти. Това не са нови идеи, а реализиране на отдавна чакани идеи", подчерта Бонев.
По думите му "хубавото на бул."Патриарх Евтимий" е, че има място за всички".
"Това е транзитен булевард и е важно не колко коли ще минат, а колко хора".
Според Бонев "само след 2-3 месеца третата линия на метрото ще бъде въведена в експлоатация" и това допълнително ще улесни живота на жителите на централния район. (Макар от общината да обещават пускането й през няколко месеца, считано от миналия септември насам, б.р.).
"Живущите там не само няма да бъдат ощетени, а не се сещам за други жители, които да са толкова привилегировани", подчерта независимият общински съветник.
Той отново се обяви "за" увеличаване на обхвата на Синя и Зелена зони, увеличаване на цените им, както и увеличаване на работното им време. Заради пандемията обаче увеличаването на цената можело и да почака, но не и останалите две мерки.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни