Популярната платформа за стрийминг на музика Spotify планира да позволи на всеки подкаст да монетизира слушанията си, съобщи Engadget.
Това означава, че независимо къде е качен, ако подкастът се слуша в Spotify, авторът може да включи реклами в него и така да печели.
В момента повечето подкастъри или уреждат и записват сами рекламите си, или ползват услугите на подкастърски платформи, които имат малки портфолиа с рекламодатели.
Spotify обаче приключва покупка на една от тези платформи - Megaphone, която има и технологията за вкарване на реклама по време на стрийминга. Това означава, че от създателя на подкаста не се изисква да намери място за рекламата в оригиналния запис.
Има опасност обаче и създателите на онлайн радиошоута да се откажат от другите платформи като Apple, Google Podcasts и пр., за да работят само със Spotify - заради гарантирана реклама. Потребителите със сигурност няма да са доволни - това означава повече реклами в подкастите.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни