Предстои близо двойно увеличение на годишния технически преглед - от около 45-50 лв. до 70-90 лв. за леките автомобили, и от 100 до 120 лева за камиони и бусове.
"Увеличената минимална заплата повишава и цената на услугата, тъй като ние трябва съответно да осигурим кадри в пунктовете за технически прегледи, на които трябва да се плащат конкурентни заплати", обясни експертът Тодор Желев пред БНТ.
В добавка много пунктове трябва да сменят техническото оборудване, не помага и инфлацията. Макар ежегодната проверка на състоянието на автомобила да е рутинна и да изглежда проста, тя се извършва от подготвени специалисти.
Разбира се, пазарът е свободен и смяната на цените е постепенна, а извън големите градове може и да е далеч по-малка. В момента все още са налице пунктове, в които ГТП върви за под 60 лева, но те скоро ще са рядкост.
ГТП е задължителен при старите автомобили всяка година, а при новите - след третата година от производството. Глобата за управление на автомобил с изтекъл преглед е 50 лв., а колата се спира от движение докато не премине такъв. Ако е установена неизправност при прегледа и тя не бъде оттранена в съответния период, се налага санкция от 50 до 500 лв. А при участие в ПТП застрахователят отказва да плати щетите на участник, който няма валиден преглед.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни