Vision Pro, първото устройство на Apple в сегмента на смесената реалност (XR), не успя да предизвика очаквания фурор въпреки иновационните технологии в него. Причините са ясни - тромав дизайн и цена от 3500 долара, която го направи недостъпен за масовия потребител. Въпреки това компанията не се отказва и планира следваща стъпка – разработка на смарт очила, с които да укрепи позицията си на пазара на носими технологии.

Според доклад на Bloomberg, Apple провежда вътрешен проект, наречен „Atlas“, който проучва възможностите и потенциала за развитие на смарт очила. Целта е да се получи обратна връзка за бъдещите функции, които тези устройства могат да предложат. Вариантите включват както очила с напреднала AR оптика, така и модели без дисплей, които предлагат базови функции като интелигентни уведомления и интеграция с други устройства.

Технологични гиганти като Meta и Google вече работят по подобни проекти – Meta с AR очилата Orion, а Google с инициативи в Android XR. Meta Stories в партньорство с Ray-Ban постигна частичен успех с минималистични смарт очила с вградени камери, които Apple също може да използва за вдъхновение.

Apple, изглежда, разглежда и идеята за още по-иновативни носими устройства – като AirPods с вградени камери и функции, базирани на изкуствен интелект. Създаването на екосистема около тези нови продукти е ключова стратегия за компанията.

Все още няма официална дата за пускане на смарт очила от Apple, но прогнозите сочат, че те едва ли ще дойдат преди 2027 г. Анализаторите отбелязват, че компанията вероятно ще вземе предвид критиките към Vision Pro, за да предложи по-достъпен и удобен за потребителите продукт.

***

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".